Rusza Kampania Bądź Oryginalna - nie kupuj podróbek!

utworzono: 30-08-2012

Rusza kampania edukacyjna poświęcona przeciwdziałaniu coraz powszechniejszemu kupowaniu podrobionych ubrań, dodatków czy biżuterii polskich i światowych marek modowych oraz promocji dokonywania świadomego wyboru oryginalnych produktów. Akcję organizuje portal Modnaulica.pl. Projekt wspierają: Robert Kupisz, Paprocki & Brzozowski, Goshico, Lilou, Viola Lee, Trash, Karina Królak, a także Joanna Horodyńska, dom handlowy VitkAc oraz Urząd Patentowy RP. 

Według badań instytutu SMG/KRC dla Grupy Allegro (2011 r.) zaledwie 18% Polaków uważa, że sprzedawanie podrobionych rzeczy powinno być karane, a 28% z nas nie widzi niczego nieetycznego w handlu takimi towarami. Aż 43% badanych przyznaje, że kupiło kopię oryginału, a prawie 30% z nich było tego świadomych!

Większość badań, materiałów medialnych czy dyskusji na forach internetowych, dotyczących „fałszywek”, poświęconych jest markom luksusowym. Najczęściej podrabia się bowiem torebki, paski czy portmonetki: Dior, Chanel, D&G, Louis Vuitton, Prada, Valentino, Hermes, Burberry, Gucci, a także produkty marek sportowych (Adidas, Nike, Puma). Szacuje się (wedle cytowanego już badania SMG/KRC), że rynek podróbek w Polsce wart jest aż 830 mln dolarów!

Również polskie marki są coraz częściej kopiowane, jednak niemal w ogóle się o tym nie mówi. Wydaje się, że wciąż istnieje niewielka świadomość klientów na temat szkód związanych z kupnem nieoryginalnych ubrań, butów czy akcesoriów oraz strat, jakie ponosi twórca markowych towarów. Mam wrażenie, że w Polsce przymykamy oko na dystrybucję tych towarów. Dużo podrabianych produktów jest widocznych w sklepach i w sieci, a polski konsument, kuszony niską ceną, nie ma nic przeciwko temu, że jest oszukiwany tłumaczy w wywiadzie dla platine.pl Arkadiusz Likus, właściciel domu mody vitkAc w Warszawie. Czas to zmienić! Bo, jak słusznie uważa Joanna Horodyńska, Warto być oryginalnym! Żeby być prawdziwym, żeby zmieniać innych i żeby wiedzieć, kim się jest…  

Celem akcji „Bądź oryginalna!” jest zwrócenie uwagi na wieloaspektowy problem popularności fałszywek na polskich ulicach oraz promocja stylu życia, którego elementem jest kupowanie wyłącznie oryginalnych towarów. Wybieranie rzeczy oryginalnych to nie tylko kwestia uczciwości i szacunku do pracy, jaką wykonali projektanci. To przede wszystkim styl życia, którego podstawą jest szczerość i wiarygodność– zauważa Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni marki Lilou. Podobne zdanie mają najsłynniejsi polscy projektanci – duet Paprocki & Brzozowski: Metka to coś więcej niż tylko logo na wszywce. Kupując oryginalną rzecz, jesteś uczciwa przede wszystkim przed samą sobą. Nie popierasz przestępstwa! Kupujesz nie tylko oryginalny produkt, kupujesz przede wszystkim filozofię danego projektanta, wstępujesz do jego świata, dołączasz do jego estetyki, nad którą on pracuje latami dopracowując każdy szczegół, czy Robert Kupisz: Należy dbać o twórców, artystów – dzięki nim jest piękniej, ciekawiej, wygodniej. Kupowanie oryginału to zaplata za ich twórczość i wysiłek, za ich prace. Natomiast kupowanie podróbek to zwykła kradzież. Ten ostatni dodaje: Oryginał, nawet niedoskonały, przewyższa każdą kopię. 

W ramach kampanii „Bądź oryginalna! Nie kupuj podróbek” prowadzone będą działania promocyjne oraz edukacyjne mające na celu upowszechnienie potrzeby „bycia oryginalnie ubranym”, zarówno pod względem szukania własnego, niepospolitego stylu, jak i bycia ubranym w oryginalne rzeczy. Już teraz pod egidą portalu modnaulica.pl ruszyła strona http://www.badzoryginalna.pl/ (http://www.modnaulica.pl/badz-oryginalna) na której publikowane będą m.in.: wywiady z projektantami, porady stylistów, informacje prawne, prezentacje sklepów sprzedających wyłącznie oryginalne towary, porównania towarów oryginalnych i podrobionych, a także konkursy, czy zagadki. 

Każdy użytkownik będzie mógł złożyć „Deklarację Oryginalności”, podpisując się imieniem i nazwiskiem pod nieco zmienionym hasłem przewodnim kampanii „Jestem oryginalna/-y! Nie kupuję podróbek”. Dodatkowo zachęcamy odbiorców do wstawiania zdjęć podrobionych ubrań, butów, dodatków czy biżuterii, na które natknęli się w polskich sklepach lub na straganach, na fejsbukowej stronie akcji 
http://www.facebook.com/badz.oryginalna

Kulminację kampanii zaplanowano na początek listopada, kiedy to odbędzie się Tydzień Bez Podróbek, a w trakcie jego trwania – oryginalny event modowy – Dzień Bez Podróbek, w ramach którego przewidziano cykl wyjątkowych wykładów, spotkań i wydarzeń zaprojektowanych dla wszystkich fanów dobrego stylu (część imprezy będzie miała charakter zamknięty i będzie dedykowana dziennikarzom, blogerom oraz stylistom; część zaś – otwarty i bezpłatny).

Harmonogram projektu:

Początek kampanii – 3 września 2012 r.

Tydzień bez podróbek – 5-12 listopada 2012 r.

Dzień bez podróbek – 9 listopada 2012 r. Dom Handlowy VitkAc w Warszawie. 

Komentarze
komentarzy: 0

Nie odnaleziono wpisów spełniających dane kryteria...

 


Weryfikacja obrazkowa